maanantai 5. lokakuuta 2015

Nettikirput ja niiden "loistavat" puolet

Olen tehnyt vajaan vuoden kauppaa nettikirpuilla. Niiden loistava puoli on se, ettei tavaraa tarvitse roudata ennen kauppaa mihinkään tai tuotteita hinnoitella hintalapuilla. Kauppa käy parhaassa tapauksessa nopeasti, vaivattomasti ja vielä parempaan hintaan kun perinteisillä kirpuilla. 



Mutta; sitten on se toinen puoli. Nettikirpuilla varataan huvikseen, myöhästytään sovituilta treffeiltä, jätetään saapumatta tai perumatta kokonaan (tai vähintään perutaan ihan viime tipassa), ei vastata yhteydenottoihin, selitellään ja valehdellaan. Käteistä ei ole mukana ja ilmaiset tuotteetkin pitäisi saada kotiintoimitettuina. Pahinta on hupivarailu myyntiin tekemieni tuotteiden kohdalla. Minulta on tilattu pipoja ja vaunuverhoja niitä lunastamatta. Nyt viimeisin oli kuitenkin törkeää. Minulta tilattiin tuotteita mittatilaustyönä 100€:lla ja sen jälkeen valehtelua kesti kolme viikkoa. Luotin siihen, että maksu suoritetaan tilausten valmistuttua, sillä tiedän tämän henkilön tekevän kauppaa paljon useilla sellaisilla nettikirpuilla, joiden jäsen itsekin olen. Olen aika kärsivällinen, joten annoin aikaa. Onneksi elantoni ei ole tästä kiinni. Vihdoin pistin selittelylle pisteen ja kerroin ilmoittavani nettikirppiksen ylläpitoon. Tällaiset ihmiset masentavat minua. Kuinka tällaista voidaan tehdä?! Laittaa joku varta vasten kangaskauppaan (vieläpä maaseudulta ja pienen lapsen kanssa), ompelemaan pikavauhtia toivotut tuotteet ja omassa tapauksessani vielä raahaamaan pakettia lomareissulla jokapäivä mukana ja tarkistamaan päivittäin, joko luvattu maksu näkyy tilillä. Olen mykistynyt. Missä menee raja?! Mitä ihmiset tästä oikein saavat? Eihän tässä ole järjen häivääkään. Suututtaa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti